Avtor: FITT+ Kategorije: Delavnica, Dogodek Komentarji: 0

V sodobnem času odtujenost od lastnega telesa niti ni nenavadna – na žalost. Naša kultura močno poudarja mišljenje, um in kognitivne sposobnosti, medtem ko je telo v večini bolj v ospredju le takrat, ko na urnik umestimo neko izbrano fizično aktivnost. Preprosto, izgubili smo povezanost s svojimi naravnim, instiktivnim življenjem.

In kaj se zgodi, ko se ne oziramo na potrebe svojega telesa? Slej ko prej nas nase opozori s številnimi simptomi, ki jih občasno celo dojemamo kot “normalne”: padec vitalnosti, utrujenost, pogoste bolečine ter ostala stanja povezana z izpostavljenostjo dolgoročnemu stresu.

Čuječnost (angl. mindfulness) strokovnjaki uvrščajo v eno izmed najobetavnejših strategih za ohranjanje in izboljšanje celostnega zdravja in dobrega počutja. Razlag definicije čuječnosti je več, a vse se strinjajo, da je to primarna človekova sposobnost biti v popolni prisotnosti, zavedanju kje smo in kaj delamo, pri tem pa ne biti pretirano odzivni in obremenjeni s tem, kar se dogaja okoli nas. Sliši se komplicirano, a v resnici je preprosto in naravno.

Brez vključenosti in zavedanja telesa nobena vadba ne more biti celovita in s tem tudi bolj učinkovita.

V stresni situaciji reagiramo z bojem, begom ali otrplostjo. Ne glede na to, ali je zaznana grožnja resnična ali ne, notranja ali zunanja, se ob njenem soočenju zgodi niz fizioloških dogodkov, ki potekajo pod vplivom hipotalamusa, hipofize in nadledvičnih žlez. Ta tkiva preplavijo kri s hormoni (adrenalin, kortizol), da nas pripravijo na soočenje z grožnjo. Telo se odzove intenzivno in sicer poviša se krvni tlak, pospeši srčni utrip, kri s kisikom potuje v tiste dele, ki poskrbijo za učinkovito soočenje z grožnjo (npr. v noge). To je naš naraven preživetveni mehanizem, ki sam po sebi ni problematičen. Njegova pretirana uporaba pa vodi v resne zdravstvene težave – npr. motnje spanja, težave s prebavo, kronične bolečine, glavobole, tesnobnost,….

Naša naloga je prepoznati stresno situacijo ter dati telesu možnost, da vključi obnovitvene mehanizme. Sprejeti dogajanje s pozornostjo in zavedanjem je odlična izbira za to.

Če razumemo, da naše misli vplivajo na kemične odzive v telesu (na občutke) in da se slednji odražajo na našem fizičnem telesu, v načinu telesne drže, hoje, telesni komunikaciji in podobno, potem razumemo, da je zavestna, usmerjena in celostna vadba nujno potrebna, če želimo obnoviti svoje misli, čustva, fizično telo in vzpodbuditi vitalnost.

VABIMO VAS, DA SE NAM v okvriu spletnega programa Pot do zdravja, PRIDRUŽITE NA TEMATSKEM TEDNU, v katerem bomo odkrivali skrivno nit, vez, med gibanjem in zdravjem.

KDAJ: v sredo, 12.1.2022 ob 20.00 uri (60 minut) teoretična delavnica ter petek, 14.1.2022 ob 19.00 uri (45 minut) praktična delavnica

KJE: vsi zainteresirani prejmete you tube link, preko katerega boste lahko sodelovali na obeh prispevkih. Do obeh vsebin boste lahko dostopali do konec tedna in si jih tako ogledali večkrat

ZA KOGA: za vse, ki imate težave s koncentracijo, pozornostjo in želite v praksi preizkusiti, kako principe čuječnosti vključiti v vadbeni program in tako izboljšati vpliv na počutje, znižanje stresa in nenazadnje tudi vplivati na zmanjšanje hitrosti stasranja.

CENA: 20,00 eur (VIP člani 15,00 EUR)

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja