Avtor: Barbara Tavčar Kategorije: Članek Komentarji: 0

Ali kdaj razmišljaš s koliko različnimi opravili se srečaš tekom dneva? Zjutraj vstaneš, se sprehodiš do kopalnice, umiješ zobe, se usedeš k najljubšemu zajtrku in skodelici kave, nato odhitiš v službo ali šolo in tako dalje…. Do večera, ko se zopet uležeš v posteljo. Veliko različnih opravil kajne? No, gledano iz vidika, kako se med njimi giba tvoje telo, pa hitro vidiš, da se ta raznolikost izgubi. Veliko različnih opravil namreč izvajaš na zelo podoben način, se strinjaš?

Sama sem se morala določeno obdobje popolnoma izogibati predklonom

Pred približno 15 leti sem bila v situaciji, ko sem bila ves dan v pogonu – v dopoldanskem času pisarniško delo, v popoldanskem in večernem času inštruktorsko delo. Mislila sem, da je to idealna kombinacija za moje telo: veliko sedenja v eni službi ter veliko gibanja v drugi. Najprej se je začela pojavljati jutranja utrujenost, nato bolečine po celotnem ledvenem delu. Sprva so se po vsakem treningu zmanjšale, a na koncu so bile prisotne nepretrgoma. Po nekem obdobju, ko sem bila na robu iztrošenosti, sem se le ustavila. Kaj delam narobe? Kaj počnem? Odločila sem se poslušati svoje telo in najprej analizirati pri katerih gibanjih se bolečina pojavi, koliko časa traja in podobno (zdravniški izvidi so bili vsi ok). Ugotovila sem, da se praktično bolečina pojavi izključno v tistih ravninah gibanja, ki jih zavzemam tudi pri svojem pisarniškem delu – se pravi različnih predklonih in upogibanjih trupa. Se ti zdi to nenavadno? Pa ni! Tvoje telo ima z razlogom možnost raznolikega gibanja in nikoli ga ne smeš za to raznolikost oropati.

Tvoja glavna naloga je, da se končno naučiš poslušati svoje telo. In to je vseživljenjsko učenje, nikoli se ne preneha, saj se telo ves čas spreminja. Ko se zjutraj zbudiš s slabim zadahom je to znak, ki ga razumeš in si greš umiti zobe. Tudi kruljenje v želodcu je zate popolnoma razumljiv znak – pripraviš si obrok. Mastni lasje te opomnijo, da je po parih dneh čas za nego tvojih las. In podobno. Zakaj še vedno misliš, da bolečina ni znak, ki te opozarja in sili k spremembi.

Preventivne kretnje za optimalno gibanje

Za kratko obdobje sem kretnje v kritični ravnini izločila iz svojih treningov in s tem organizmu pomagala, da si hitreje opomore. Nisem prenehala z vadbo, saj sem mnenja, da kretnja lahko zdravi – v kolikor je prilagojena stanju in zmožnostim posameznika. Pravilna kombinacija kretenj ter dihanja je  vzpodbudila prekrvavitev, dotok kisika in s tem tudi hitrejšo regeneracijo problematičnega dela. In stanje se je hitro začelo popravljati. Do danes se bolečina v takšni obliki ni več vrnila.

Bazične, preventivne kretnje telesa so tiste, ki samostojno ali v njihovi kombinaciji pripomorejo, da neko opravilo lahko izvedemo. Primer: pri obešanju perila se moraš najprej prikloniti in vzeti perilo iz košare, se vzravnati, roki potisniti pred sabo in navzgor, obesiti perilo, roke spustiti in postopek ponavljati, dokler ne obesiš zadnjega kosa perila. Vprašanje, ki ti ga tukaj zastavljam je, ali vsa ta opravila dejansko izvajaš na pravilen način? Sodobni človek res več ali manj sedi. Večina opravil, ki jih tekom dneva izvajaš, zavzemajo več ali manj eno in isto ravnino gibanja – to je tisto, ki naša telesa »vleče« naprej. Pojavi se niz kompenzacij, ki jih telo izvaja zato, da je gibanje zanj čim bolj ekonomično. In predno lahko rečeš »keks« si v situaciji, kjer se zjutraj zbudiš z okorelimi mišicami, bolečinami, mravljinčenjem in podobno.

Počep za boljše delovanje prebavnega sistema…

Preventivne kretnje so korak,  izpadni korak, priklon – zaklon, počep, potiskanje, vlečenje, sukanje. Kot že rečeno pri vseh opravilih, ki jih izvajaš tekom dneva, le-te izvedeš v kombinaciji teh kretenj, zato je toliko bolj pomembno, da se jih naučiš izvajati čim bolj pravilno in ekonomično.

Zakaj izpostavljam počep? Ker je to, po izkušnjah mojih vadečih, kot tudi rezultatov testiranj, tista kretnja, ki jo je telo sodobnega človeka na žalost »pozabilo« izvajati na pravi način.

Globok počep je normalna drža nekaterih ljudstev (npr. Azijcev, ki tovrstno kretnjo uporabljajo namesto sedenja), majhnih otrok, ki se lahko v položaju globokega počepa zadržijo tudi dlje časa in igrajo… Neverjetno kolikih kompenzacij se posluži naše telo pri izvajanju tako pomembne kretnje: od dviga pet, obračanja stopala navznoter, rotacije kolen, kolkov, prevelikega nagibanja hrbtenice in podobno. V kolikor znamo »prebrati« vse te znake, lahko zaključimo, da takšne kompenzacije pomenijo zmanjšano mobilnost gležnjev, povečano ukrivljenost ledvenega dela hrbtenice, zakrčenost kolčnih mišic in podobno. V kolikor je to slučaj tudi pri tebi, se zagotovo spopadaš vsaj z eno od težav, kot so spuščena stopala (platfus), konstantna bolečina kolen, kolkov, ledvenega dela hrbtenice……

…. In higiena telesa J

Pravilna kretnja ne vpliva zgolj na dobro stanje mišično-sklepnega sistema. S pravilno izvedenim globokim počepom lahko izboljšaš tudi delovanje prebavnega sistema. Tako je, počep je naša genetsko »podedovana« kretnja. Ljudje smo namreč edina živa vrsta, ki mora vsebino iz črevesja potiskati v nasprotni smeri sili gravitacije. Na žalost se je v trenutku, ko so svet zasvojile sodobne wc školjke, drastično povečala konstipacija (zaprtost), saj sile gravitacije pri izločanju ne izkoriščamo v zadostni meri.

Povabim te, da v video zapisu pogledaš, kako izgleda počep za stimulacijo prebavnega sistema. Tovrstni počep sem velikokrat preizkusila pri mojih vadečih, na sebi in tudi hčerki. V kolikor je težava pri oslabeli prebavi in zaprtosti, je učinek vedno pozitiven. Priporočam, da počep redno izvajaš teden dni in mi sporočiš, kakšne spremembe opažaš.

Se spopadaš z zgoraj omenjenimi težavami? Rešitev ni v prenehanju gibanja, temveč v njeni prilagoditvi. Vsi ščetkamo zobe, si negujemo lase in telo – a pri tem uporabljamo različne preparate. Takšne, ki vsakemu izmed nas najbolj ustrezajo. Body tehnika je kot osebna higiena – prilagodljiva glede na spol, starost, težave, poškodbe, bolečine, cilje, …

Moja naloga, kot master body inštruktorice je, da poiščem vzroke tvojih težav in ti ponudim celovito rešitev. Tvoja je, da mi zaupaš. Prvo možnost imaš že to poletje. Program Odlično počutje – odlično telo je namenjen tebi, da svoje telo spoznaš in pričneš verjeti vanj.

Deli svoje mnenje:

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja